به دیجی کلید خوش آمدید

تعمیر قفل درب مسدود شده

تماس فوری با کلید ساز

باز کردن انواع قفل درب

تعمیر قفل درب مسدود شده

آیا تعمیر قفل درب مسدود شده امکان پذیر است ؟ قفل دارای ساختاری است که می توان آن را از ساده تا پیچیده تقسیم بندی کرد. قفل های ساده همان قفل های مکانیکی هستند که در سال های گذشته مورد استفاده می گرفتند. این قفل ها دارای مغزی و زبانه بودند که با وارد شدن کلید به آن و چرخاندن ، قفل باز و بسته می شد. برخی دیگر از قفل ها دارای ساختار پیچیده هستند که در درب های ضد سرقت و گاو صندوق ها مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل مختلفی در ایجاد انسداد و گرفتگی قفل موثر است که در این مطلب علاوه بر معرفی آن ها به روش و چگونگی تعمیر قفل درب مسدود شده نیز اشاره می کنیم.

بهتر است بدانید:کلید سازی در غرب

دلایل انسداد قفل درب

عوامل زیادی در بروز انسداد قفل درب دخیل هستند که به موجب آن شما قادر به چرخاندن کلید در قفل نخواهید. به طور مثال زنگ زدگی مغزی درب سبب می شود که کلید نتواند در مغزی چرخش پیدا کند و قفل را باز کند. زمانی که دمای هوا بسیار پایین می آید مشکلاتی از جمله یخ زدگی نیز ایجاد می شود. استفاده از روغن ها و اسپری های روان کننده به عنوان رایج ترین ماده در باز کردن این گونه از قفل ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع روغن ها و اسپری ها می توان برای باز کردن قفل های مکانیکی و پیشرفته استفاده کرد و هیچ محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. در ادامه شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کد اما اگر این مشکل برایتان پیش آمده به شما پیشنهاد می کنیم که از کلید سازی سیار درخواست کمک کنید.

بهتر است بدانید:قفل سازی سیار

استفاده از حرارت

همان طور که اشاره کردیم وجود دمای پایین هوا سبب یخ زدگی قفل و مغزی آن می شود. به نحوی که نمی توان کلید را در آن چرخش داد. در این شرایط به هیچ عنوان کلید را به زور در قفل نچرخانید زیرا سبب شکستن کلید در مغزی و بروز مشکلات بعدی خواهد شد. بهترین کاری که در این موقعیت می توانید انجام دهید این است که از باد گرم سشوار استفاده کنید تا دمای قفل بالا برود و یخ های موجود در آن از بین بروند. بعد از اینکار باید کلید را مقداری حرارت دهید و سپس آن را وارد مغزی کنید و به آرامی بچرخانید.

تراشیدن دندانه های اضافی کلید

در بسیاری از مواقع پیش می آید که شما یک کلید جدید ساخته اید اما دندانه های اضافی بر روی آن قرار دارد و هنگامی که آن را درون قفل می کنید قابلیت چرخش ندارد. توصیه می کنیم ساخت کلید را به یک کلید ساز حرفه ای بسپارید. زیرا آن ها دارای مهارت ، تجربه و دستگاه های پیشرفته هستند که می توانند کلید را با بهترین کیفیت بسازند. به هر حال اگر در این موقعیت گرفتار شدید بهتر است بخش های اضافه کلید را شناسایی کنید و آن ها را توسط یک سمباده تراش دهید. برای شناسایی بخش های اضافه کلید می توانید بر روی تمام بخش های آن صابون بمالید و سپس آن را به آرامی وارد قفل کنید. هنگامی که کلید را از قفل بیرون آوردید بخش های اضافه کلید دچار اصطکاک شده اند و شما باید این بخش ها توسط سمباده تراش دهید.

استفاده از روان کننده 

در بخش قبل اشاره کردیم که روغن ها و اسپری های روان کننده به عنوان یکی از بهترین مواد برای تعمیر قفل درب مسدود شده محسوب می شود. بدین منظور باید بر روی سوراخ قفل مقداری اسپری روان کننده بزنید تا تمام رسوبات تشکیل شده در آن از بین بروند. معمولا قفل و کلید بر اثر عوامل مختلف دچار زنگ زدگی می شوند که این موضوع سبب انسداد قفل خواهد شد. بعد از اینکه بر روی سوراخ قفل از اسپری استفاده کردید نوبت به این می رسد که مقداری روغن یا همان اسپری روان کننده را بر روی سطح کلید نیز بزنید. بعد از اینکه چند دقیقه صبر کردید کلید را به آرامی درون قفل ببرید و بچرخانید. به احتمال خیلی زیاد مشکل انسداد قفل برطرف خواهد شد.

بهتر است بدانید:کلید سازی در محل

3 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر قفل درب مسدود شده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

 دیجی کلید با سال ها تجربه در زمینه کلید سازی خدمات قفل و کلید این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام پرسنل متخصص خود، به بهترین شکل ممکن و با تعرفه مناسب حل کند. 

تماس فوری با کلید ساز