به دیجی کلید خوش آمدید

انواع سوئیچ ماشین و کاربرد آن

تماس فوری با کلید ساز

انواع سوئیچ و کاربرد آن

با انواع سوئیچ ماشین و کاربرد آن در سایت دیجی کلید همراه باشید.

سوئیچ چیست ؟

ازسال 1910 که اولین سوئیچ خودرو ساخته شد ، تغییرات بسیاری را  پشت سر گذاشت .عمده این تغییرات به منظور افزایش امنیت خودرو های صورت گرفت .

بیشتر بدانید:سوئیچ ماشین

امروزه داخل خودروها تراشه های ترانسپوردر جای گزاری می شود تا هر خودرو سوئیچ مخصوص به خود را داشته باشد و به هیچ وجه امکان روشن کردن آن با سوئیچ خودروی دیگری امکان پذیر نباشد .

اولین مرحله روشن کردن ماشین با کمک سوئیچ انجام می شود .محل قرار گرفتن آن  در کنار فرمان است .سوئیچ ها چهار حالت دارند .

حالت اول lock:

دراین حالت موتور ماشین خاموش می شود فرمان  قفل شده  و امکان چرخش آن وجود ندارد .در این مرحله سوئیچ می تواند از جای خود خارج گردد.

حالت دوم A C C :

در این حالت تجهیزات جانبی ماشین همچنان روشن هستند و شما می توانید از رادیو استفاده نمایید.اما موتور ماشین خاموش است.

حالت سوم ON:

مدارات الکتریکی ماشین مانند سیستم روشنایی پشت فرمان ، مدار جرقه زن و سیستم هشدار ماشین ،روشن می شوند ولی این مرحله به معنی روشن شدن موتور نیست.

حالت چهارم START:

در این زمان موتور ماشین روشن شده  شروع به کارکردن میکند.

بیشتر بدانید:علل خرابی سوئیچ خودرو

انواع سوئیچ ماشین

در یک تقسیم بندی کلی می توان سوئچ ماشین را به دو دسته کلی سوئیچ ها قدیمی، و سوئیچ ها الکترونیکی تقسیم کرد.

امروزه سوئیچ های ماشین همگام با پیشرفت تکنولوی پیشرفته تر شده اند .سازندگان خودرو قصد دارند تا علاوه بر طراحی سویچ های خاص میزان امنیت ماشین ها را نیز افزایش دهند.

سوئیچ های قدیمی:

 

سوئیچ های قدیمی که همان کلید های سنتی خودرو هستند تنها از یک فلز ساخته شده اند. نمونه ای از این سوئیچ ها همان ریموت های تا شو هستند.این ریموت ها از یک تیغه فلزی و نگهدارنده پلاستیکی تشکیل شده اند.

ینابراین واضح است که این سوئیچ ها امنیت پایینی دارندچرا که به راحتی امکان کپی برداری از آن ها وجود دارد.

گیر کردن در مغزی سوئیچ و شکستن و خرابی کلید یکی از ایرادات این نوع از سوئیچ ها است .اما تنها مزیت استفاده از کلید های سنتی مقرون به صرفه بودن آن هاست.

در صورت خرابی یا گم شدن می توان به راحتی سوئیچ را بازسازی نمود.

از طرفی اتومبیل های قدیمی ممکن است با کلید های الکترونیکی سازگار نباشند پس بهترین گزینه همان سوئیچ های قدیمی است.

سوئیچ های مخفی:

 

سوئیچ های مخفی زیر مجموعه ای از سوئیچ های قدیمی هستند.در این سوئیچ ها سیستمی در اتومبیل پیاده می شود و سیم کشی جدیدی در ماشین انجام می پذیرد که قادر است  برق کل ماشین را قطع نماید.

پس  امکان روشن کردن ماشین برای سارقین وجود ندارد.در واقع سیستمی است که پایین بودن امنیت اتومبیل های قدیمی را جبران می کند.

البته راه دیگری نیز وجود دارد به جای یک سیم کشی جدید شما به سراغ جعبه فیوز ماشین بروید و سیم مربوط به سوخت رسانی ماشین را قطع کنید . در این صورت به هیچ عنوان ماشین روشن نخواهد شد و از دستبرد سارقان در امان می ماند.

بیشتر بدانید:ساخت سوئیچ کد دار اتومبیل

سوئیچ های الکترونیکی:

 

دسته بعدی سوئیچ های الکترونیکی هستند. این سوئیچ ها با ارسال سیگنال رادیویی کار می کنند دریافت کننده سیگنال در داخل خودرو کار گذاشته شده است.

دکمه ای به نام استارت در داخل ماشین قرار دارد که با فشردن همزمان آن و پدال گاز ،خودرو روشن می شود.نوع جدیدی از این دسته  حدودا 3متر برد دارد .

انواع سوئیچ ماشین و کاربرد آن

این سوئیچ ها قادرند تا فاصله فرستنده از ماشین را تشخیص دهند و در فاصله نزدیک تر درب های ماشین به صورت خودکار باز می شود .

نمونه پیش رفته تر سوئیچ های الکترونیکی سوئیچ های هوشمند یا دیجیتال هستند.

این نوع از سوئیچ ها ارتباطی بین گوشی هوشمند و ماشین برقرار می شود و گوشی به صورت کامل به خودرو دسترسی دارد .

این ویژگی امکان سرقت از خودروها را به شدت کاهش داده است چراکه لازمه روشن کردن ماشین دسترسی به گوشی هوشمند می باشد. این سوئیچ های هوشمند می توانند از راه دور ماشین را قفل یا باز نماید.

بیشتر بدانید:قیمت تعویض سوئیچ خودرو

در این مقاله با انواع سوئیچ ماشین و کاربرد آن ها آشنا شدید.همان طور که گفته شد ،سوئیچ وسیله ای ضروری است . پس ممکن است آن را گم کنید یا دچار خرابی شود.

نگران نباشید، متخصصین ما در تیم دیجی کلید در خدمت شما هستند تا در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه خدمات خود را تقدیمتان نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

 دیجی کلید با سال ها تجربه در زمینه کلید سازی خدمات قفل و کلید این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام پرسنل متخصص خود، به بهترین شکل ممکن و با تعرفه مناسب حل کند. 

تماس فوری با کلید ساز