به دیجی کلید خوش آمدید

علل خرابی سوئیچ خودرو

تماس فوری با کلید ساز

علل خرابی سوئیچ خودرو

علل خرابی سوئیچ خودرو را در سایت دیجی کلید مطالعه می فرمایید.

علل خرابی سوئیچ خودرو

سوئیچ خودرو بخش حیاتی یک خودرو است، و تمامی بخش های الکترونیک خودرو را تغذیه می کند.سوئیچ در واقع رابط بین باتری و استارت ماشیین است .اگر سوئیچ به هر دلیلی روشن نشود فن ها ،چراغ ها و …. روشن نخواهند شد.

ساختار سوئیچ

بهتر است قبل از بررسی دلایل خرابی سوئیچ با عملکرد آن آشنا شویم وساختار سوئیچ را بهتر بشناسیم.

سوئیچ از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است .بخش مکانیکی همان استوانه است که کلید داخل آن وارد شده و حرکت می کند.

این بخش از پین هایی تشکیل شده است که با ورود سوئیچ به داخل مغزی پین ها به جای خود هدایت می شوند. در این زمان سوئیچ روشن می شود.

بخش اکتریکی دارای مدارهای الکتریکی است .این مدارها با چرخاندن سوئیچ داخل مغزی به هم متصل می شوند. و باعث روشن شدن بخش های الکتریکی خودرو می شوند.

سوئیچ دارای چهار موقعیت خاموش ،لوازم جانبی ،روشن و استارت است.با یک بار چرخاندن ،شما لوازم جانبی مانند رادیو را روشن می کنید.درحالت روشن چراغ ها و …روشن می شود.اما در این حالت موتور ماشین خاموش است.

استارت مرحله بعدی است که خودرو کاملا روشن می شود و می تواند حرکت کند.در مرحله خاموش نیز سوئیچ و ماشین به صورت کامل خاموش می شوند و شما می توانید سوئیچ را از مغزی خارج نمایید.

بیشتر بدانید:تعمییر قفل درب مسدود شده

علل خرابی سوئیچ خودرو

یکی از علل خرابی سوئیچ مربوط به خرابی مغزی می شود که این مورد را بیشتر با هم بررسی می کنیم.

مغزی سوئیج

مغزی و سوئیچ نقش مهمی در روشن کردن ماشین دارند و اگربه هر علتی خراب شوند ماشین دیگر روشن نخواهد شد.و نیاز به تعویض یا تعمییر دارند.به عنوان مثال ممکن است سوئیچ به هر دلیلی داخل مغزی گیر کند و بشکند .با خارج شدن سوئیچ این مشکل برطرف می شود.

اما اگر مشکل از قطعات مغزی باشد و امکان شناساندن مغزی به سیستم ایمبولایزر خودرو  وجود نداشته باشد حتما باید تعویض گردد.

علل خرابی  سوئیچ خودرو

یکی از مهمترین علل خرابی سوئیچ خودرو شکستن آن داخل مغزی است .این مورد زمانی اتفاق می افتد که شما به صورت غیر اصولی از سوئیچ استفاده کرده اید.البته ممکن است مغزی نیز مشکل داشته باشد.

در این حالت سوئیچ داخل مغزی به خوبی نمی چرخد و استارت ماشین با تاخیر انجام می شود.درحالی که در حالت عادی سوئیچ باید به راحتی داخل مغزی جا رفته و بچرخد.

یکی دیگر از مواردی که باعث خرابی مغزی می شود این است که سوئیچ با فشار داخل مغزی شود.در این صورت مغزی خراب خواهد شد.

البته معمولا خرابی مغزی با نشانه هایی همراه است ،مثل چشمک زدن چراغ داشبورد یا اینکه فرمان گیر می کند وبسیاری از علائم دیگر.

مورد بعدی از بین رفتن شیارهای سوئیچ در اثر فرسودگی است.بیشتر در سوئیچ های استوانه ای این اتفاق رخ می دهد و شیارها ،داخل مغزی به خوبی قرار نمی گیرند.

نفوذ آلودگی به داخل شیارهای سوئیچ باعث می شود تا سوئیچ به صورت کامل داخل مغزی نچرخد، و یکی دیگر از علل خرابی سوئیچ خودرو قلمداد می شود.

علائم خرابی سوئیچ خودرو:

بیشتر بدانید:سوئیچ ماشین

 

برق به چراغ های پشت آمپر نمی رسد:

در این حالت سوئیچ به راحتی داخل مغزی می چرخد ولی برق به استارت خودرو انتقال پیدا نمی کند .در این مورد حتما باید مغزی تعویض شود.

ماشین روشن نمی شود:

روشن شدن ماشین دارای دو مرحله است در قدم اول سوئیچ در مرحله روشن قرار می گیرد .و در قدم بعدی سیگنالی به موتور استارتر می فرستد تا بتواند بچرخد.اگر سوئیچ مشکل داشته باشد ماشین روشن نخواهد شد.

ماشین در حین رانندگی توقف می کند:

این مورد می تواند به دلیل خرابی صفحه سوئیچ باشد و صفحه دچار خوردگی شده است . که حتما باید تعویض شود.

صدای موتور استارتر به گوش نمی رسد:

هنگام چرخاندن سوئیچ صدای استارت ماشین را نمی شنوید این مورد نیز یکی از دلایل خرابی سوئیچ می باشد.

فرمان گیر می کند:

سوئیچ خودرو دارای یک قفل مکانیکی است .که این قفل رابط بین سوئیچ و فرمان است .اگر فرمان گیر می کند و به درستی حرکت نمی کند به احتمال زیاد مشکل از همین قسمت می باشد.

علل خرابی سوئیچ خودرو

 

ممکن است این سوال براتان پیش بیاید که اگر سوئیچ دچار خرابی شد چه باید کرد ؟

چطور می توان ماشین را روشن نمود؟

نگران نباشید چند راهکار را بیان می کنیم.تا به شما کمک کنیم موقتا ماشین را روشن نمایید.

بیشتر بدانید:قیمت تعویض سوئیچ خودرو

استفاده از سیم کشی های میل فرمان :

البته این راه برای ماشین های قدیمی کاربرد دارد. لازم است تا صفحه پلاستیکی میل فرمان را بردارید .در این هنگام به بخشی از سیم کشی ماشین دسترسی پیدا می کنید.

پس ازآن سیم باتری و استارت را بیابید در حد یکی دوسانت پوشش پلاستیکی آن ها را برداشته و به هم اتصال دهید.در این حالت ماشین موقتا روشن می شود .

بیشتر بدانید:کلید سازی خودرو

روشن کردن با پیچ گوشتی :

سعی کنید وسیله ای نازک را داخل مغزی ماشین قرار دهید و به آرامی با پیچ گوشتی آن را بچرخانید.البته مراقب باشید به مغزی آسیبی وارد نشود.چرا که در صورت آسیب به مغزی ماشین دیگر روشن نخواهد شد و شما مجبور به تعویض مغزی هستید.

در این مقاله سعی شد تا ساختار وعلل خرابی سوئیچ ماشین  بررسی شود . و راه حل های مقدماتی در صورت مواجه با این مشکل بیان شود.

اما به خاطر داشته باشید یکی از بهترین راه حل ها ، تماس با کلید سازی سیار است .کلید سازی سیار دیجی کلید در زمینه تعمییر و ساخت سوئیچ می تواند به شما کمک کرده و مشکلتان را حل نماید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «علل خرابی سوئیچ خودرو»

  1. سلام وقت بخیر
    من یه پراید دارم زمانیکه روشن هست سوئیچش به راحتی بیرون میاد علتش چی می‌تونه باشه
    و اینکه اگه خراب هست میشه تعمیر کرد یا باید تعویض بشه.
    ممنون و متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

 دیجی کلید با سال ها تجربه در زمینه کلید سازی خدمات قفل و کلید این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام پرسنل متخصص خود، به بهترین شکل ممکن و با تعرفه مناسب حل کند. 

تماس فوری با کلید ساز