به دیجی کلید خوش آمدید

نحوه تعویض قفل

تماس فوری با کلید ساز

نحوه تعویض قفل

نحوه تعویض قفل درب را در سایت دیجی کلید مطالعه می فرمایید لطفا با ما همراه باشید.

در مواقعی شما ناچار هستید تا قفل را تعویض کنید.به عنوان مثال  به منزل جدید نقل مکان کرده اید و برای امنیت بیشتر باید این کار را انجام دهید.یا قفل درب  خراب شده است و یا اینکه کلید داخل مغزی گیر کرده و شکسته است .

شاید در ابتدا تعویض قفل و مغزی  کار پیچیده ای به نظر برسد.اما با مطالعه این مقاله  ، از پس این کار به راحتی بر خواهید آمد.

نحوه تعویض قفل:

در این قسمت از مقاله مراحل تعویض قفل را به ترتیب بیان می کنیم .

بازکردن دستگیره:

 

درابتدا باید قاب های دستگیره قفل را از دو طرف درب  بازکنید . در بعضی از قفل ها پیچ های مخفی وجود دارند برای باز کردن این پیچ ها بهتر است از آچار آلن کمک بگیرید.اگر پیچ گوشتی برقی دارید کارتان بسیار راحت تر انجام می شود.

نحوه تعویض قفل

بعد از باز کردن پیچ های قاب دستگیره به سراغ پیچ اصلی قفل بروید.این پیچ در میان درب  قرار گرفته است .پیچ وسط همان پیج اصلی است.

بیشتر بدانید:تعمییر قفل درب مسدود شده

خارج کردن مغزی قفل از درب:

 

در این مرحله ابتدا قفل را در حالت عمودی قرار دهید.اگر قفل در حالت افقی باشد  زبانه ی آن داخل درب گیر خواهد کرد و شما موفق به خارج کردن مغزی نمی شوید.

اندازه گیری ضخامت مغزی:

 

ضخامت مغزی را با دقت اندازه بگیرید.این کار به شما کمک می کند تا دقیقا مغزی متناسب با ضخامت درب و همان قفل قدیمی  تهیه کنید.

به دلیل متفاوت بودن ضخامت مغزی ها در قفل های جدید بهتر است این کار را انجام دهید. این اندازه گیری به شما کمک می کند تا با خیال راحت خرید کنید.

نصب قفل جدید:

 

برای نصب قفل جدید ابتدا کلید را داخل مغزی قرار دهید. توجه داشته باشید که کلید در حالت افقی قرار می گیرد .تا زبانه قفل داخل درب گیر نکند(درست همانند خارج کردن مغزی از داخل درب) .

به آرامی شروع به بستن پیچ اصلی مغزی نمایید.اگر احیانا نیاز داشتید سوراخ موجود روی درب را بزرگ تر کنید می توانید از دریل کمک بگیرید. قبل از نصب قاب هاحتما از کارکرد مغزی اطمینان حاصل کنید.

لازم است چند بار کلید را در داخل مغزی بچرخانید هم از داخل و هم از قسمت بیرونی درب  و سپس اقدام به بستن قاب  نمایید.

نصب قاب های دستگیره:

 

پس از اطمینان از سالم بودن  مغزی قفل، نوبت به قاب های دستگیره می رسد. قاب ها را در دو طرف درب به آرامی نصب کنید و پیچ ها را سفت نمایید.

کار شما تمام شده است و قفل به آسانی نصب شد.بر خلاف آنچه تصور می کردید کار سختی هم نبود درست است؟

آنچه گفته شد در مورد نحوه تعویض قفل درب های معمولی بود اگر شما درب ضد سرقت داشتید چه کاری باید انجام دهید؟ نگران نباشید کافی است در ادامه مقاله نیز همراه ما باشید.

در های ضد سرقت دارای دو نوع قفل هستند که آن ها را بررسی می کنیم.قفل کلید و قفل هوشمند

بیشتر بدانید:خدمات کلید سازی برای درب های ضد سرقت

قفل های کلیدی:

 

این نوع از قفل ها اولین نسل قفل های ضد سرقت هستند. که البته هنوز هم کاربرد دارند و داخل درب های ضد سرقت منازل همچنان استفاده می شوند.

قفل های هوشمند:

 

قفل های هوشمند جدیدترین قفل های ضد سرقت به شمار می روندکه توسط منبع برق جداگانه ای تغذیه می شوند .

بنابراین در زمان قطع برق ساختمان همچنان قابل استفاده هستند.که خود به دو دسته قفل های ضد سرقت اثر انگشتی و کارتی تقسیم می شوند.

در قفل ضد سرقت اثر انگشتی همان طور که مشخص است با اثر انگشت باز می شود. این دسته از قفل ها در صورت دریافت اثر انگشت اشتباه آلارم می دهند.پس از امنیت بالایی برخوردارند .

نحوه تعویض قفل

بیشتر بدانید:باز کردن انواع درب های ضد سرقت منزل

قفل ها ی کارتی از جدید ترین قفل های ضد سرقت قلمداد می شوند. که تنها با کارت باز می شود .البته دارای یک کلید یدک نیز می باشند .

تا در مواقع گم کردن یا فراموشی کارت با مشکل مواجه نشوید.پس از آشنایی با انواع قفل های درب ضد سرقت توضیحاتی در مورد  نحوه تعویض آن ها ارائه می کنیم.

نحوه تعویض قفل های کلیدی درب های ضد سرقت:

 

در این قسمت ما مراحل تعویض قفل کلیدی  دربهای ضد سرقت را بیان می کنیم.این نوع از درب ها  دارای دو مغزی هستند :مغزی بالایی ، شب بند و مغزی پاینی ساده نام دارد.

هر دو مغزی با یک روش باز و بسته می شوند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.فقط کافی است پیچ های قسمت دایره ای شکل روی قفل (همان کاسه قفل )را باز کنید .

سپس پیچ اصلی قفل که در قسمت وسط درب  قرار دارد باز می شود ودر مرحله بعد مغزی خارج می گردد.

درست مانند باز کردن درب  با قفل های ساده ،فقط در درب های ضد سرقت قسمت کاسه ای قفل جایگزین قاب قفل شده است.

نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید.

حتما باید از مغزی قفل با کیفیت استفاده کنید.

هنگام تعویض قفل  از اعمال فشار بیش از حد به درب  خودداری کنید .

در زمان خرید قفل به خصوص برای درب های ضد سرقت به ضخامت درب و جنس آن (چوبی یا فلزی )بودن توجه داشته باشید.

بهتر است بعد از تعویض مغزی ،با روغن چرخ آن را روغن کاری نمایید تا قفل جدید راحت تر حرکت کند.

در این مقاله سعی کردیم تا توضیحات کاربردی در مورد نحوه تعویض  قفل درب ارائه نماییم.اما اگر در این زمینه به مشکلی برخورد کردید، حتما با کلید سازی سیار دیجی کلید مشورت کنید تا در اسرع وقت مشکلتان برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

 دیجی کلید با سال ها تجربه در زمینه کلید سازی خدمات قفل و کلید این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام پرسنل متخصص خود، به بهترین شکل ممکن و با تعرفه مناسب حل کند. 

تماس فوری با کلید ساز