به دیجی کلید خوش آمدید

طریقه کد دادن ریموت

تماس فوری با کلید ساز

طریقه کد دادن ریموت

طریقه کد دادن ریموت در سایت کلید سازی سیار دیجی کلید به بررسی آن می پردازیم.

بعضا پیش میاید که به کلید سازی مراجعه میکنیم و کلیدساز دو نوع ریموت را به ما پیشنهاد می دهد :ریموت بلوتوثی و ریموت کد ثابت .
در این مقاله میخواهیم تفاوت این دو مدل ریموت و طریقه ی ساخت آن ها و تفاوت های انها را بررسی کنیم .

ریموتهای بلوتوثی :

ریموت های بلوتوثی ریموت هایی هستند که در محل مغازه و به سادگی کپی می شوند و نیازی به حضور در مکان درب وجود ندارد. به این ترتیب که کلیدساز ریموت مادر را بررسی میکند و یک ریموت بلتوثی متناسب با فرکانس ریموت مادر ست میکند. این کار کمتر از ده ثانیه طول می کشد. ریموت های بلوتوثی می توانند بارها خام شوند و برای درهای متفاوت و با ریموت های مختلف ست شوند.این مدل ریموتها مصرف باتری متعادلی دارند و از نظر برد (فاصله مفید کاری)، برد متوسطی را دارا می باشند.
اما ریموت های ثابت ریموت هایی هستند که فقط وفقط پای دستگاه و گیرنده ی مدار فرمان درب اتوماتیک ست می شوند.یعنی برای استفاده از این مدل ریموت ها باید کلیدساز(ریموت ساز)سیار در محل نصب درب اتوماتیک (جک پارکینگ،کرکره برقی,راهبند یا درب های سکشنال و…)حضور پیدا کند و ریموت را با دستگاه ست کند‌.
اگر بخواهید از این ریموت در مکانی دیگر و برای دستگاهی دیگر استفاده کنید مجددا باید ریموت ساز یا کلیدساز سیار به محل جدید آمده و این ریموت را روی دستگاه جدید مد نظر ست کند.ریموت های ثابت مصرف باتری بسیار پایینی دارد و برد بلندتری نسبت به ریموت های بلوتوثی دارند.
در اینجا طریقه خام کردن ریموت های بلوتوثی و طریقه ست کردن ان ها را توضیح میدهیم و در ادامه طریقه ست کردن ریموت های ثابت را توضیح می دهیم.

طریقه خام کردن ریموت های بلوتوثی

برای خام کردن ریموت های بلوتوثی کافیست دکمه های باز و بسته یا AوBریموت را فشرده و نگه داریم همزمان یکی از دکمه ها را ۴ بار رها و فشار میدهیم (در انتها دکمه رها باشد).ال ای دی ریموت با چند چشمک متوالی صحت انجام عملیات را نشان می دهد و ریموت خام می شود.
حال برای کد دادن و ست کردن با ریموت مد نظرمان ریموت خام را رو بن روی ریموت قبلی و فعال میگیریم.دکمه ای از ریموت فعال که کار میکند را همزمان با دکمه ریموت خام همزمان فشار می دهیم.چراغ ریموت بلوتوثی ایتدا چند چشمک می زند وسپس چراغ به صورت ثابت روشن می ماند و فرایند کددهی با موفقیت به اتمام میرسد.برای بقیه دکمه ها نیز همین روش را تکرار می کنیم و دکمه ها را به صورت تم به تم با دکمه های متناظر ست می کنیم .

بیشتر بدانید:ساخت ریموت پارکینگ

طریقه کد دادن ریموت های ثابت:

ریموت های ثابت روی گیرنده های فابریک خودشان ست می شوند.

کد دادن ریموت بتا

ریموتهای بتا عموما روی گیرنده های بتا ست می شوند.طریقه کددادن ریموتهای بتا به این صورت است که روی گیرنده و مدارفرمان یک دکمه بنام learn وجود دارد(lrn).برای ست کردن ابتدا دکمه لرن را فشار دهید تا چراغ چشمک زن با سرعت بیشتری شروع به چشمک زدن کند.سپس دکمه ای از ریموت که میخواهید فعال سود را فشار دهید، ال ای دی گیرنده چند چشمک تندتر زده و فرایند کددهی انجام میشود.

کددادن ریموت سایلکس silex

گیرنده سایلکس silex هم مانند گیرنده بتا دکمه ی لرن دارد با این تفاوت که در سایلکس پس از فشردن دکمه لرن باید دکمه پایین ریموت را به گیرنده معرفی کرد . پس از پایان مرحله کد دهی و متعادل شدن سرعت ال ای دی (پنج ثانیه یکبار) هر کدام از دکمه های ریموت که نصاب با سیم بندی در نظر گرفته باشد شروع به کار میکند پس امتحان میکنیم تا دکمه مد نظر را پیدا کنیم .

کد دهی ریموت بنینکا

برای کددهی ریموت بنینکا توجه کنید
که روی مدارفرمان یک شاسی بنام pgm وجود دارد و چراغ ال ای دی در حال چشمک زدن می باشد.برای کددهی دکمه pgm را به مدت دو تا سه ثانیه فشار می دهیم تا چراغ led ثابت شود و شاسی ریموت را به مدت ده ثانیه نگه میداریم تا کد بگیرد.
چنانچه دارای شاسی ch ch1 ch2 باشد اول شاسی ch1را حدود ۲ثانیه نگه میداریم و بلافاصله شاسی ریموت را نگه میداریم تا کد بگیرد.چنانچه کد نگرفت شاسی ch2 را نگه میداریم و شاسی ریموت را بلافاصله فشار می دهیم تا کد بگیرد.

برای خروج از حالت برنامه ریزی ۱۰ ثانیه صبر کنید تا چراغ D4 به حالت معمولی بزند.(هر سه ثانیه یک چشمک)
توضیح:دستگاه بنینکا حدود ۱۷ عدد ریموت کد می گیرد و اگر نیاز به تعداد بیشتری باشد فقط باید گیرنده جانبی نصب کرد .

بهتر است بدانید:باز کردن درب اتومبیل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

 دیجی کلید با سال ها تجربه در زمینه کلید سازی خدمات قفل و کلید این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام پرسنل متخصص خود، به بهترین شکل ممکن و با تعرفه مناسب حل کند. 

تماس فوری با کلید ساز